.

Warkah buat Pejuang PLKN 2

29 March 2011

 بسم الله الرحمن الرحيم

Wahai rakan seperjuangan dari Kem PLKN Lagenda Seri Negeri,
seperti mana yang telah ana bicarakan di sana dahulu bahawa ana akan menghantar risalah-risalah panduan dan buku jika kewangan ana mencukupi, antara 29 - 31 Mac ini ana akan mengepos 2 risalah ke rumah kalian. Ana harap kalian masih istiqamah dengan usaha membawa perubahan dalam keluarga masing-masing. Ingatlah, sesungguhnya usaha kita ini tidak sia-sia dan permulaan mujahadah pada diri dan keluarga ialah suatu kaedah yang tepat malah merupakan suatu sunnah yang sangat mendalam penekanannya oleh Rasulullah terhadap kita. Persaudaraan ini adalah berteraskan aqidah yang murni.Insya-Allah, ana sedia membantu apa yang termampu sama ada ketika sibuk atau lapang kerana inilah hakikatnya perjuangan. Tanganku ini sentiasa terbuka untuk membantu kalian meneruskan perjuangan. Oleh itu, usahlah gusar dan bimbang ditinggalkan di pertengahan jalan perjuangan.

Wahai saudara-saudariku,
ana memohon ribuan kemaafan di atas kekhilafan dan kelemahan diri ini. Ana juga memohon kemaafan kerana menjadi punca berlakunya  ' zina hati ' kepada mana-mana rakan seperjuangan sekalian. Ana faham bagaimana rasa itu kerana ana telah pun menempuhinya di awal perjuangan dahulu. Sesungguhnya ana tidak membantu kalian melainkan urusan itu mempunyai kemaslahatan kepada Islam dan tidak terangkum di dalam erti 'Ikhtilat' iaitu pergaulan jahiliyyah. Pandanglah keadaan umat Islam,jangan pandang diriku ini. Insya-Allah, kau pasti dapat tangani rasa itu.Sekali lagi ana ingatkan, tanganku ini sentiasa terbuka untuk kalian, tanpa mengira masa dan di mana. 


Ini pesanku buat kalian: " Jangan pernah menyerah kalah dalam mujahadah, jangan tunduk pada dunia dan isinya, kita masih berada pada peringkat PROSES bukan HASIL, jadi bangkitlah. Usah sedih dan gundah, teruskanlah perjalanan. Kita tak tahu di mana hujungnya, namun kita pasti penghujung itu akan tiba dan ia dilimpahi hikmah dan nikmat. Insya-Allah.."

 Saudaramu,
حميدالدين
وسلام الله عليکم

2 comments:

Anonymous,  April 8, 2011 at 11:33 PM  

azuanamran@yahoo.com

Mohamad Hamiduddin Ismail April 10, 2011 at 8:00 AM  

Insya-ALlah, kalau ada apa2 nanti ana emailkn

Post a Comment

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP